SPRAWDZENIE ZAWIESZENIA
Od pedału hamulca hydraulicznego do płynu hamulcowego, pompa hamulcowa do wzmacniacza hamulca, hamulce bębnowe do hamulców tarczowych i czujniki ABS, mechanicy Serwis Majewscy znają każda część twojego układu hamulcowego, wewnątrz i na zewnątrz. Nic dziwnego, Serwis Majewscy specjalizuje się w układach hamulcowych, już od 23 lat.
Pamiętaj, że regularne inspekcje hamulców powinny być częścią bieżących konserwacji twojego pojazdu, w celu zapewnienia jego bezpieczeństwa i niezawodności. W rzeczywistości, zalecamy ich kontroli co najmniej raz w roku lub, jeśli wystąpi którykolwiek z następujących objawów:
- Niski lub miękki pedał hamulca
- Twardy pedał hamulca
- Lampka ostrzegawcza hamulca
- Ciągłe piszczące dźwięki lub tarcie hamulców
Kiedy tylko zauważysz te objawy (lub inne), to dobrym pomysłem będzie sprawdzenie twoich hamulców. W Serwis Majewscy, jeśli nasza inspekcja wykaże, że wymagają naprawy, będziemy wyjaśniać dokładnie, co jest wymagane, co jest opcjonalny i zapewnimy Państwu wycenę przed jakimkolwiek pracami.
Zapytaj mechanika Serwis Majewscy - hamulce i naprawa hamulców
Pyt.: Dlaczego moje hamulce piszczą?
Odp.: Hamulce piszczą z różnych powodów. Często jest to nieszkodliwe, w wyniku tymczasowej wilgoci klocków hamulcowych. Jednak ciągłe piszczenie lub dźwięk ocierania należy potraktować bardzo poważnie, gdyż może to oznaczać, że nadszedł czas na nowy komplet klocków hamulcowych lub okładzin. Zużycie tych elementów może oznaczać dłuższą drogę hamowania i trudności, w sytuacjach kryzysowych, z zatrzymaniem pojazdu. A karuzelami i bębny, które noszą zbyt cienki może stać się nawet nad-podkreśliła do punktu zerwania lub crackingu.
Jeśli słyszysz szorowanie lub zgrzytanie, jak najszybciej udaj się na sprawdzenie Twoich hamulców. A nawet jeśli nie usłyszysz szorowanie lub zgrzytanie, kontroluj stan hamulców raz na roku. Niezwykle ważne jest, aby być świadomym na temat hamulców we własnym samochodzie, gdyż regularne, odpowiednie naprawy i serwisy mogą sprawić dużą różnicę w Twoim bezpieczeństwie.
Pyt.: Mój pedał hamulca jest bardzo miękki. Czy to normalne?
Odp.: To nie jest normalne. I to zdecydowanie nie jest dobre. Bardzo niski lub miękki pedał oznacza prawdopodobnie powietrza w układzie hydraulicznym Twojego samochodu. To powoduje niskie ciśnienie hydrauliczne. Jeśli ciśnienie hydrauliczne jest za niskie, klocki hamulcowe lub okładziny cierne hamulców nie są w stanie wytworzyć wystarczającej siły tarcia i bezpiecznie zatrzymać swój samochód. Natychmiastowa kontrola układu hamulcowego Twojego samochodu jest mocno zalecana.